środa, 29 maja 2013

DIY - ozdobny papier

Witajcie!
Ta historia zaczyna się od wycieczki do papierniczego i usłyszanego tekstu "Ozdobnego papieru nie ma."... Głupia sprawa, bo mnie akurat naprędce ten produkt, jak widać deficytowy, potrzebny! ;) Burza w mózgu i po chwili przypominałam sobie nie raz oglądane w internecie papiery ozdobne robione metodami domowymi. Wróciłam do domu  z rolką "szarego" arkusza i zabrałam się do pracy. Pokażę Wam jak ja sobie z tym poradziłam... ;)


Głównym bohaterem jest "szary"(choć przyznam że nie wiem skąd ta nazwa, bo jest brązowy) papier, jednak sądzę że równie dobrze można wykorzystać papier śniadaniowy czy zwykły biały brystol.

Żeby się niepotrzebnie za dużo nie napracować odmierzam potrzebny kawałek;)

Jak to w domu każdej crafterki, stemple i tusz się zawsze znajdą. Dla tych "mniej wyposażonych" polecam wydłubanie motywu w gumce do ścierania albo ziemniaku a zamiast tuszu wykorzystanie zwykłej plakatówki. Można też użyć flamastrów, zakreślaczy i namalować motywy. Jeżeli nic z tego nie znajduje się w Waszych domach, to może faktycznie lepiej poszukać gotowego papieru;)

Ja wykorzystałam dwa stemple, najpierw większym odbijałam czarny tusz, a potem mniejszym czerwony. Dzięki temu papier nabrał trochę energii...

W drugiej wersji do bloczka przykleiłam trzy stemple naraz:)

Opakowałam prezent przygotowanym papierem. Na koniec, perełkami w płynie zaznaczyłam środki kwiatów, a całość przewiązałam sznurkiem.


Oto efekt! ;) 
Z całą pewnością będzie to bardzo wyjątkowy i niepowtarzalny prezent!

Jeżeli i Wy przygotujecie swój ozdobny papier,
koniecznie zostawcie link do niego w komentarzu, chętnie zobaczę jak Wy kreatywnie podeszłyście do tematu!




Widzę że sporo z Was już robiła takie papiery, zachęcam do pokazania ich:)
Wrzućcie linki tutaj:

22 komentarze:

  1. Ja w ten sposób przygotowywałam opakowania prezentów świątecznych :)
    Pokazywałam to tutaj: http://zarazona-pasja.blogspot.com/2012/12/zapakujmy-juz-te-swieta.html

    To była świetna zabawa i na pewno nie raz jeszcze w ten sposób pakować będę :)

    Twoje papiery piękne wyszły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;) Tak jak pisałam, patentów jest mnóstwo i wiele osób pokazuje swój sposób:) Tobie wyszły przepięknie!

      Usuń
    2. Stworzyłam dziś jeszcze jeden wariant, to linkuję po raz drugi :) A co! :)

      Usuń
  2. Bardzo ładne! U mnie dawno już nie gości papier ozdobny. Nie muszę się przejmować czy jest nadrukowana Myszka Mickey czy św. Mikołaj :). I jaka oszczędność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? ;) Ja pokochałam ten szary papier od pierwszego spotkania! ;P

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Papier wyszedł świetnie. Ostatnio bardzo podoba mi się wykorzystanie właśnie szarego papieru do pakowania prezentów. Można dodać np. serwetkę i już wygląda to bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam taki papier na białym bloku, stemplem z tekturki -> http://zwiatremipodwiatr-ana.blogspot.com/2013/05/tekturki-craftfun-i-papier-stemplowany.html =) Ale Twój mi się też podoba, tylko że sprzętu takiego nie posiadam. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzętu właściwie nie potrzeba, kreatywności - tak! :P

      Usuń
    2. True. ^^ Jak jest kreatywność, to reszta się nawinie. =)

      Usuń
  6. Ja też lubię "szary" lub biały papier. Dzięki temu, że są neutralne można je fajnie ozdobić różnymi dodatkami. Niestety nie robiłam fotek swoich "dzieł". Mam tylko fotkę recyklingowej kartki z użyciem pakowych papierów http://arteglazejowka.blogspot.com/2013/05/recykling.html
    Twój sposób bardzo mi przypadł do gustu i jak widać dał znakomite efekty :) Pozdrawiam słonecznie -:)

    OdpowiedzUsuń
  7. też uwielbiam papier pakowny :) ma w sobie coś takiego nostalgicznego, trochę vintage, ale równie dobrze łączy się z nowoczesnymi motywami! Uwielbiam też jego połączenie z koronką. A pomysł ze stemplami? super! taki prosty, a taki kreatywny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Papier super :) Szary papier robi się ostatnio szalenie modny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam taki sposób pakowania :D cudnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny efekt :D
    Mało który kupny papier jest tak gustowny ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł..i super wyszło
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://bozenajankowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyszedł świetnie!Ja też lubię opakowywać upominki w szary papier,lub koperty szare które stempluję wiąże sznurkiem,wszystko zalezy od tego co jest pod ręką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję ślicznie za miłe komentarze:*

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiem dobrze, że jak ktoś otrzyma w taki sposób zapakowany prezent, to będzie jeszcze milej zaskoczony, niż miałby być to prezent zapakowany w papier gotowy ozdobny. Też do dziś zastanawiam się, skąd nazwa papieru szarego? Przecież ewidentnie jest brązowy, dlatego staram się go nazywać papierem pakownym, do paczek. Bo szary ni w ząb mi nie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne są takie pieczątki i jak to świetnie wygląda :D Na prawdę genialna sprawa i z prostego papieru powstaje coś pięknego

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...